Beskrivelse av prosjektet
Accounting 4 You er et regnskapskontor i Oslo som allerede har hatt en god naturlig vekst siden oppstarten i 2012/2013. De kan f.eks vise frem en ren organisk vekst fra 0 til over 7MNOK i oms, og ble også kåret til Gaselle i 2018. Kort fortalt så gjør de allerede mye riktig.
Fokuset på nett har ikke nødvendigvis vært borte, men det har blitt nedprioritert ovenfor de alltid nye kommende kundene. Som i seg selv er riktig prioritering, men har det bremset veksten?
Accounting 4 You ønsket dermed å legge en løpende plan for å oppgradere den nåværende profilen på nett, samtidig som det gjennomføres løpende arbeid for å skape vekst på sikt. Dette skulle ikke være et «engangsprosjekt» hvor effekten dabber av etter noen måneder.
Resultatet
Etter å ha brukt god tid på strategi, planlegging og budskapet har vi bygd en nettside som reflekterer budskapet Accounting 4 You ønsker å formidle, samtidig som vi har målgruppen i tankene i alle avgjørelser som tas.
Det er også en større enighet om løpende arbeid fra både Accounting 4 You, Fjellvann og andre tredjeparter. Vi kan samlet anta at det legges inn over 30 arbeidstimer med nettsiden hver eneste måned. For mange vil dette kanskje virke som mye, men for å jobbe mot målsettingen på 10MNOK «så fort som mulig» er dette en nødvendighet.
Det holder ikke bare å bygge en nettside og deretter håpe at den fungerer. Løsningen er å publisere en så enkel utgave som mulig og deretter jobbe basert på resultat og tilbakemeldinger.
Egoet må legges til side, det er til syvende og sist resultater som bestemmer.