Beskrivelse av prosjektet
Totalt har foreningen 15 lokallag og ca. 4000 personlige medlemmer. Vi dekker alle fagfelt og alle nivåer fra byggeier, drifter, entreprenør, rådgiver, leverandør, grossist, undervisning og studenter.
Foreningen trengte en nettside som samlet trafikken til deres nåværende kanaler og gir merverdi både for selskapet, annonsører og brukere.
Formålet med denne utgaven av siden er å etablere en god grunnmur av funksjonalitet man kan bygge videre på uten at det blir et «lappeteppe.»
Utfordringen
Det var viktig å tenke på hvordan å effektivt samle informasjon fra alle kanalene uten at det skulle bli kaotisk for brukeren, samtidig som at det er viktig å fremheve flere områder.
Funksjonaliteten som krevdes var ikke 100% definert, men det var vesentlige svakheter i det tidligere oppsettet som måtte dekkes. Spesielt i forbindelse med administrasjon av artikler og muligheten til å ha full kontroll over hvilke artikler som vises hvor.
Det var også viktig å skape gode annonseplasser uten å over-kommersialisere.
Løsningen
Med de forskjellige behovene forstod vi raskt at vi måtte skreddersy en god del funksjonalitet.
For å unngå merkostnader og tidsforbruk på «unødvendig» funksjonalitet gjennomførte vi et forprosjekt for å kartlegge alle sider og funksjoner som var viktig for første utgave og hva som kunne utsettes.
Noe av funksjonaliteten i publisert utgave:
- Full kontroll over hvilke artikler som presenteres hvor.
- Skreddersydd annonsesystem.
- Skreddersydd annonsebygger for kunder uten eget annnonsemateriell.
- Skreddersydd løsning for arrangementer og stillingsannonser.
- Integrasjon mot Microsoft Dynamics for påmeldinger.
- Skreddersydd kontrollpanel for administrasjon av tekniske funksjoner.
- Skreddersydd løsning for relaterte innlegg som ikke saboterer hastigheten.