Hvorfor akkurat Fjellvann?
En nettside er ofte det første stedet en bruker besøker underveis i en kjøpsreise. Hvis den er skreddersydd for å skape resultater kan den være din beste selger, men hva hvis den egentlig er et mareritt av en ansatt som skremmer kundene dine vekk?
Da blir det plutselig ganske viktig å få noen som vet hva de driver med til å lage nettsiden.
Gode nettsider, og det er det
Vi prøver ikke å være best i alt, vi fokuserer på å levere nettsider som skaper resultater og det er det. Ja, greit, vi leverer noen logoer og litt grafisk design, men det stopper der.
Resultater kommer først, design etterpå
Målet er å skape resultater. Om dette er salg, henvendelser, reduserte support, informasjonsdeling eller hva det måtte være så kommer resultatene før alt annet.
Prosessdrevet metode
Kreativitet er viktig, men vi tror på det at kreativiteten blomstrer mest med en god og solid prosess i bunn. Begrensende? Nei, det gir oss et sikkerhetsnett til å utforske!
Fine folk!
Kompetanse, erfaring og tekniske ferdigheter er vel og bra, men vi ser at de beste prosjektene er de hvor vi matcher best med kunden. Poenget er, vi er fine folk og liker å jobbe med fine folk!
Minimer risikoen med fornøydgaranti
Vi er såpass selvsikre (eller dumme) at vi tilbyr en fornøydgaranti på flere av leveransene våre.
Noen av prosjektene
vi har levert
Prosessen til et godt nettside prosjekt
Uavhengig om det er en enkel landingsside, en nettside som er kjernen i bedriften eller en nettbutikk med tusenvis av produkter så er metoden den samme.
Strategi som faktisk fungerer
Før vi kan begynne å snakke om hva vi skal bygge er vi nødt til å vite hvor vi skal, hvem vi skal nå og hva vi skal oppnå.
Sette konkrete mål for nettsiden.
Definere hvordan dere ønsker å fremtstå.
Hvem er målgruppen og hva trenger de?
Definere en brukervennlig designstil for prosjektet.
Vurdering av publiseringsløsning og funksjonalitet.
Planlegge en god redigeringsopplevelse.
Brukeropplevelse for folk
Det er trendy å snakke om brukeropplevelse, brukerdrevet design o.s.v. Poenget er at det ligger noe i det, og at når noen er inne på en nettside så har de et mål de ønsker å oppnå.
Vårt mål, sammen med deg som kunde er å gjøre det så intuitiv og enkelt som mulig for brukeren å oppnå målet sitt. Samtidig som vi får dette til å matche opp mot nettsidens formål og behov.
Pent, men ikke overdådig
Vi «designklyser» har en tendens til å lage ting som ser pent/kult/spennende ut, men noen ganger glemmer vi det enkle faktum at designet eksisterer for å oppnå noe.
Vi har derfor fokus på at designet skal være med å fremheve de delene som er viktig, og er en forsterker til innholdet og formålet til siden.
Satt på spissen… Hvis en stygg side er det som skal til for å nå målet, så gjør vi det!
Funksjonelt og raskt
Dette var det mest spennende vi kunne kalle utviklingsfasen, uten å bli tekniske og nerdete. Poenget er helt enkelt: Sidene skal fungere, og de skal være lynraske.
Vi bygger ut solide modulbaserte nettsider som er lette å bruke for både besøkende og administratorer som så klart også må være lette på foten og laste inn så fort som mulig.
Hodepinefri drift
Hvor sexy kan man gjøre teknisk drift og vedlikehold av en nettside? Ikke så veldig, men vi mener fortsatt vi har lang erfaring, over 100 aktive sider i drift og en god leveranse på det:
Lynrask server i Norge via Servebolt.no
Sikkerhetskopiering, sikkerhetsoppdatering, oppetidsmonitor o.l.
Kort oppsummert, vi ordner det tekniske så siden fungerer.
Du har så klart kundeservice hvis du skulle trenge det.
Pluss en god del andre punkter, men som for 90% av kundene våre er gresk. Bare vit at vi har det under kontroll. 👍
Selvskryt er oppskrytt,
men hva sier kundene våre?
Fjellvann har bistått Solvencia med utarbeidelse av nye hjemmesider og drift av disse.
Vi opplever en svært seriøs leverandør, med stort fokus på å forstå kundens behov, og som deretter løser disse behovene til å levere riktig løsning, til rett tid og avtalt pris.
Har også satt stor pris på all diskusjon og veiledning underveis.
Morten Andersen
Solvencia en del av Lowell
Etter bistand fra diverse aktører som ikke holdt mål er vi veldig fornøyd med å ha funnet Fjellvann.
Oppgavene har variert mellom strategi, design, utvikling med fokus på både økning i salg og effektivisering internt.
Vi opplever samarbeidet som trygt og vet at når vi trenger noe så blir det løst selv med våre ekstreme tidsfrister.
Tor Henrik Bruun
Digital Marketing Director, Safedrive
Vanlige spørsmål om nettside prosjekter
Det korte svaret: Vi tilbyr enkle landingsider (alt innhold på 1 side) fra 20 000 til større prosjekter opp mot 500 000.
Det lange svaret: Det varierer stort avhengig av hvilke behov. De vanligste prosjektene våre ligger i området mellom 100 000 og 300 000 men vi leverer også mindre nettsider med en tilpasset prosess mellom 30 000 og 75 000.
Hvert prosjekt er forskjellig, og to nettsider som ser nærmest identiske ut kan ha to forskjellige prislapper fordi det som ligger bak både teknisk og strategisk kan variere. Så for å kunne gi et eksakt estimat er vi nødt til å ta en prat.
Vi er ikke billigst, vi er ikke dyrest, men vi leverer nettsider som skaper resultater!
Den fungerer på den måten at det er brutt opp i noen milepæler hvor man har muligheten til å gå fra bordet uten kostnad eller fakturering.
Avslutt uten forpliktelser eller fakturering etter første arbeidsmøte.
Ingen forpliktelse til å benytte oss etter forprosjektet. Hvis man har et forprosjekt.
På design, kan man trekke seg etter førsteutkast av forsiden.
Vi er litt «vanskelige» og stiller noen krav:
Vær kul å ikke misbruk dette for moro skyld. 😎
Vi beholder alt vi har produsert.
Dette gjelder kun under de utvalgte milepælene.
Går man forbi en milepæl uten å uttrykke ønske om å trekke seg, refunderes ikke dette.
Kort fortalt er et forprosjekt planleggingsfasen til nettsiden. Hoveddelen er et arbeidsmøte på en dag eller 1-3 timer for mindre prosjekter, samt før- og etterarbeid.
Dette tilpasses hver enkelt kunde men inneholder ofte følgende:
Research og forarbeid
Definering av brand
Definering av målgruppe
Sidekart
Trådskisser
Funksjonsbehov og teknisk vurdering
Stilkart for valg av den riktige designretningen
Prosjektbeskrivelse
For visse prosjekter kan det også være aktuelt å inkludere:
Brukerundersøkelser
Kunde- og brukerintervju
Test av produkt og tjenesten
Prototyper
Posisjonering og budskap
Markedsføringsideer
Vi har flere tekstforfattere via vårt søsterselskap som til daglig jobber med tekst til søkemotoroptimalisering (SEO) og annonsering.
Disse hekter vi gjerne på prosjektet som sikrer en raskere og bedre leveranse, samtidig som du får tekster skrevet av noen som gjør dette hver eneste dag.
Bilder, video og eventuelt annet innhold er ikke noe vi har interne ressurser på, men vi har mange samarbeidspartnere som vi har samlet opp igjennom årene som vi gjerne leier inn eller anbefaler, så her er det bare å spørre i vei.
Vi leverer primært nettsider i WordPress, men har også flere kunder vi bistår i Webflow og andre gjør det selv løsninger.
Vi utfører kun nye oppsett i WordPress og Webflow.
For kunder med spesifikke behov kan vi også utvikle helt egne oppsett uten en hyllevare som publiseringsløsning.
Det varierer så klart på størrelsen, de aller minste prosjektene (landingssider) kan ta så lite som en til to uker, mens større prosjekter kan ta seks måneder eller mer.
De fleste prosjekter tar mellom 4 og 12 uker, avhengig av størrelse, innhold og så klart den gode gamle… hvor raske du som kunde er til å gi tilbakemeldinger og det vi trenger av innhold, informasjon og lignende.