Hva er profilering?
Å etablere en sterk merkevare er et mål for de fleste bedrifter. En måte for å oppnå dette er gjennom profilering. Men hva er det, og hvorfor bør virksomheter arbeide med det?
Profilering er en langsiktig strategi for bedrifter som ønsker å etablere en solid merkevare. Gjennom kontinuerlig arbeid jobber en for å skape og utvikle en tydelig identitet og et positivt omdømme. Både organisasjoner, bedrifter og produkter kan profileres.
For å skape en merkevare som er lett gjenkjennbar, er det essensielt at bedriften har en konsist visuell identitet. Denne identiteten bør gjenspeiles i all intern og ekstern kommunikasjon, bedriften utfører. Profilering av den visuelle identiteten bidrar til økt gjenkjennelse og gir muligheten til å styre hvordan publikum oppfatter bedriften.
Hvorfor bør virksomheter jobbe med profilering?
Målet for de fleste bedrifter er å bygge opp en sterk merkevare. For å oppnå dette er det avgjørende å bli husket av forbrukerne. Profilering spiller en viktig rolle i å skape bevissthet rundt merkevaren eller produktet. Ved hjelp av effektive tiltak vil merkevaren din bli gjenkjent og husket.
Vi hjelper deg gjerne med å skape en visuell identitet, slik at du kan ta profileringen til nye høyder. Les mer om vårt arbeid med visuell identitet og design her!