Fagbegrep

Hva er profilering?

Å etablere en sterk merkevare er et mål for de fleste bedrifter. En måte for å oppnå dette er gjennom profilering. Men hva er det, og hvorfor bør virksomheter arbeide med det?

Profilering er en langsiktig strategi for bedrifter som ønsker å etablere en solid merkevare. Gjennom kontinuerlig arbeid jobber en for å skape og utvikle en tydelig identitet og et positivt omdømme. Både organisasjoner, bedrifter og produkter kan profileres.

For å skape en merkevare som er lett gjenkjennbar, er det essensielt at bedriften har en konsist visuell identitet. Denne identiteten bør gjenspeiles i all intern og ekstern kommunikasjon, bedriften utfører. Profilering av den visuelle identiteten bidrar til økt gjenkjennelse og gir muligheten til å styre hvordan publikum oppfatter bedriften.

Hvorfor bør virksomheter jobbe med profilering?

Målet for de fleste bedrifter er å bygge opp en sterk merkevare. For å oppnå dette er det avgjørende å bli husket av forbrukerne. Profilering spiller en viktig rolle i å skape bevissthet rundt merkevaren eller produktet. Ved hjelp av effektive tiltak vil merkevaren din bli gjenkjent og husket.

Vi hjelper deg gjerne med å skape en visuell identitet, slik at du kan ta profileringen til nye høyder. Les mer om vårt arbeid med visuell identitet og design her!

Noen av kundene vi har jobbet med

Nor Omega
Maria Mena
Wavemaker
Statens Vegvesen
Entra
Amfi
Safedrive
Telenor Arena
Lifeline Care
Flogas
Eldorado E-sport
Nor Omega
Maria Mena
Wavemaker
Statens Vegvesen
Entra
Amfi
Safedrive
Telenor Arena
Lifeline Care
Flogas
Eldorado E-sport